Domů Cestovní náhrady od 20.08.2022 (ČR)

Cestovní náhrady od 20.08.2022 (ČR)

18. 08. 2022

Ministerstvo práce a sociálních věcí dne 19.08.2022 rozeslalo vyhlášku č. 237/2022 Sb.č., kterou se mění vyhláška č. 511/2021 Sb., o změně sazeb týkajících se cestovních náhrad v tuzemsku. Tato vyhláška nabývá účinnosti 20.08.2022.

Dle zákoníku práce má Ministerstvo práce a sociálních věcí možnost upravit tuto vyhlášku v mimořádném termínu, pokud se zvýší, či sníží ceny související s používáním motorových vozidel a stravného alespoň o 20 %.

Změny jsou následující:

  • Zaměstnanci v podnikatelské sféře (soukromý sektor)

Pro časové pásmo 5 hodin až 12 hodin trvaní pracovní cesty z 99 Kč na 120 Kč
Pro časové pásmo nad 12 hodin až 18 hodin trvaní pracovní cesty z 151 Kč na 181 Kč
Pro časové pásmo nad 18 hodin trvaní pracovní cesty z 237 Kč na 284 Kč

  • Zaměstnanci ve státní správě (veřejný sektor)

Pro časové pásmo 5 hodin až 12 hodin trvaní pracovní cesty z 99 až 118 Kč na 120 až 142 Kč
Pro časové pásmo nad 12 hodin až 18 hodin trvaní pracovní cesty z 151 až 182 Kč na 181 až 219 Kč
Pro časové pásmo nad 18 hodin trvaní pracovní cesty z 237 až 283 Kč na 284 až 340 Kč

  • Průměrná cena pohonných hmot

Z důvodu zvyšujících se cen pohonných hmot se mění také průměrná náhrada za 1 litr benzinu automobilového 98 oktanů z 40,50 Kč na 51,40 Kč.

Výše průměrné ceny za 1 litr pohonné hmoty podle § 158 odst. 3 věty třetí zákoníku práce:
44,50 Kč – u benzinu automobilového 95 oktanů,
51,40 Kč – u benzinu automobilového 98 oktanů,
47,10 Kč – u motorové nafty,
6,00 Kč – za 1 kilowatthodinu elektřiny.

Bára Adamcová
Accounting Consultant Assistant

Ekonomika firmy na jednom místě a digitálně

Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.

Účetnictví a reporting

Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i samotným vedením účetnictvím, nebo doplníme vaši interní účtárnu.

Zjistit více

Mzdy a personalistika

Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.

Zjistit více

Poradenství a daně

Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.

Zjistit více
Prozkoumat možnosti digitalizace

Rozhodněte se pro změnu. My najdeme řešení

Propojujeme externí a interní účetnictví

Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?

Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.

My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.

Digitalizujeme korporáty i start-upy

Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:

• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.

Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.

Rozjedeme to rychleji, než byste čekali!

Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.

1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.

Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.