Domů Změny stravného na Slovensku od 01.06.2023

Změny stravného na Slovensku od 01.06.2023

19. 05. 2023

Dňa 20.5. 2023 bolo vydanév Zbierke zákonov nové Opatrenie Ministerstva práce, sociálnych vecí arodiny Slovenskej republiky o sumách stravného č. 171/2023 Z.Z., ktoré jeúčinné od 1. júna 2023.

‍‍Nové sumy stravného pre pracovné cesty od 1.6.2023:

  • Pre časové pásmo 5 až 12 hodín zo sumy 6,80 € na 7,30 €
  • Pre časové pásmo 12 až 18 hodín zo sumy 10,10 € na 10,90 €
  • Pre časové pásmo nad 18 hodin zo sumy 15,30 € na 16,40 €

‍Táto zmena zároveň ovplyvňuje:

  • Príspevky na stravovanie – v zmysle Zákonníka práce má zamestnávateľ povinnosť poskytnúť zamestnancovi príspevok na stravné vo výške najmenej 55% z ceny jedla, maximálne však 55% zo sumy stravného pri pracovnej ceste trvajúcej 5-12 hodín – t.j. od 01.06.2023 maximálne vo výške 4,02 EUR (ide o daňovo uznateľný výdavok pre zamestnávatela).
  • Stravné lístky – zákoník práce stanovuje minimální hodnotu stravenky, která musí byť najmenej 75 % stravného (z náhrady pri pracovnej ceste, ktorá trvá 5-12 hodin), teda od 01.06.2023 sa minimálna hodnota zvyšuje zo sumy 5,10 EUR na 5,48 EUR.
  • Ak zamestnávateľ poskytuje finančný príspevok na stravovanie, minimálna suma príspevku činí 55% z hodnoty stravného lístka, t.j. od 01.06.2023 bude minimálna hodnota 3,02 EUR. Finančný príspevok na stravné sa poskytuje vždy dopredu, aby zamestnanec mal k dispozícii finančné prostriedky už prvý pracovný deň nasledujúceho mesiaca. Preto je potrebné zohľadniť uvedené zmeny už na konci mesiaca máj 2023.

Ekonomika firmy na jednom místě a digitálně

Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.

Účetnictví a reporting

Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i samotným vedením účetnictvím, nebo doplníme vaši interní účtárnu.

Zjistit více

Mzdy a personalistika

Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.

Zjistit více

Poradenství a daně

Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.

Zjistit více
Prozkoumat možnosti digitalizace

Rozhodněte se pro změnu. My najdeme řešení

Propojujeme externí a interní účetnictví

Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?

Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.

My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.

Digitalizujeme korporáty i start-upy

Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:

• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.

Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.

Rozjedeme to rychleji, než byste čekali!

Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.

1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.

Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.