Domů Zmeny mzdových príplatkov od 01.06.2023

Zmeny mzdových príplatkov od 01.06.2023

19. 05. 2023

S účinnosťou od 1.6.2023 vstupujú do platnosti nové sadzby mzdových príplatkov. Mení sa tak metodika výpočtu a namiesto zákonom stanovených fixných sadzieb u väčšiny príplatkov, sa tak opäť vraciame k logike určovania príplatkov percentom z minimálnej hodinovej mzdy.

‍Nižšie sadzby mzdových zvýhodnení za prácu v sobotu, v nedeľu alebo za nočnú prácu je možné dohodnúť u zamestnávateľa, u ktorého sa vzhľadom na povahu práce alebo prevádzkové podmienky vyžaduje, aby sa pravidelne vykonávala práca v sobotu, v nedeľu,resp. v noci.

‍V týchto prípadoch je možné nižšie sadzby dohodnúť buď:

  • v kolektívnej zmluve,
  • alebo v pracovnej zmluve, len aku zamestnávateľa nepôsobí odborová organizácia, a ktorý k 31.12. predchádzajúceho kalendárneho roka zamestnával najmenej 20 zamestnancov.

‍Znížené sadzby tak v tomto prípade predstavujú:

  • najmenej 45 % minimálnej mzdy (1,810 €) za prácuv sobotu
  • najmenej 90% minimálnej mzdy (3,6121 €) za prácuv nedeľu
  • najmenej 35% minimálnej mzdy (1,408 €) za nočnú prácu

Ekonomika firmy na jednom místě a digitálně

Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.

Účetnictví a reporting

Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i samotným vedením účetnictvím, nebo doplníme vaši interní účtárnu.

Zjistit více

Mzdy a personalistika

Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.

Zjistit více

Poradenství a daně

Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.

Zjistit více
Prozkoumat možnosti digitalizace

Rozhodněte se pro změnu. My najdeme řešení

Propojujeme externí a interní účetnictví

Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?

Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.

My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.

Digitalizujeme korporáty i start-upy

Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:

• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.

Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.

Rozjedeme to rychleji, než byste čekali!

Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.

1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.

Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.