Domů Změna stravného na Slovensku od 1.7.2019

Změna stravného na Slovensku od 1.7.2019

24. 06. 2019

Ministerstvo práce, sociálních věcí a rodiny Slovenské republiky schválilo k 1.7.2019 Opatření Ministerstva práce, sociálních věcí a rodiny SR o sumách stravného č. 176/2019 Z. z.

Tímto opatřením se zvyšuje suma stravného pro zaměstnance vyslané na pracovní cesty. Mění se sazby pro jednotlivá časová pásma.

Sumy stravného při pracovní cestě se zvyšují následovně:

  • Pro časové pásmo trvání pracovní cesty od 5 do 12 hodin se mění z 4,80 € na 5,10 €, tj. zvýšení o 30 centů
  • Pro časové pásmo trvání nad 12 hodin až do 18 hodin se mění z 7,10 € na 7,60 €, tj. zvýšení o 50 centů
  • Pro časové pásmo nad 18 hodin trvání pracovní cesty se mění z 10,90 € na 11,60 €, tj. zvýšení o 70 centů

V návaznosti na změnu stravného pro časové pásmo od 5 do 12 hodin se mění i následující:

Minimální hodnota stravovacích poukázek
Výše stravovacích poukázek musí představovat nejméně 75 % stravného poskytnutého při pracovní cestě v trvání od 5 do 12 hodin. Hodnota se zvyšuje ze současných 3,60 € na 3,83 €

Příspěvek zaměstnavatele
Daňově uznatelným nákladem pro zaměstnavatele je 55 % z ceny jídla poskytnutého zaměstnanci. V případě, že zaměstnavatel poskytuje zaměstnancům stravné lístky v minimální hodnotě 3,83 €, je příspěvek zaměstnavatele 55 % z hodnoty, tedy 2,11 €. Maximální hranice pro daňovou uznatelnost se určuje jako 55 % z výšky stravného při služební cestě trvající od 5 do 12 hodin. Maximální příspěvek zaměstnavatele se zvyšuje z 2,64 € na 2,81 €. Příspěvek se zaokrouhluje na nejbližší eurocent nahoru.

Ing. Lucie Vraná
Accounting Junior Consultant

Ekonomika firmy na jednom místě a digitálně

Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.

Účetnictví a reporting

Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i samotným vedením účetnictvím, nebo doplníme vaši interní účtárnu.

Zjistit více

Mzdy a personalistika

Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.

Zjistit více

Poradenství a daně

Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.

Zjistit více
Prozkoumat možnosti digitalizace

Rozhodněte se pro změnu. My najdeme řešení

Propojujeme externí a interní účetnictví

Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?

Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.

My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.

Digitalizujeme korporáty i start-upy

Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:

• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.

Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.

Rozjedeme to rychleji, než byste čekali!

Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.

1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.

Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.