
V nadväznosti na výpočet Štatistického úradu sa životné náklady nízkopríjmových domácností v období od apríla 2024 do apríla 2025 zvýšili o 3,7 %, čo zodpovedá koeficientu 1,037 – teda 103,7 % hodnoty z predchádzajúceho roka.
V nadväznosti na tento nárast dochádza štandardne aj k úprave životného minima o rovnaké percento, a to ku dňu 1. 7. 2025.
| Minimum pre: | Do 30. 6. 2024 | Od 1. 7. 2025 |
| plnoletá fyzická osoba | 273,99 € | 284,13 € |
| ďalšia spoločne posudzovaná plnoletá fyzická osoba | 191,14 € | 198,22 € |
| dieťa | 125,11 € | 129,74 € |
Od 1. 7. 2025 toto zvýšenie ovplyvní najmä:
Pre rok 2026 zvýšenie životného minima ovplyvní veličiny, ako je:
K 1. 1. 2026 vzrastie na sumu 497,23 € (21-násobok životného minima / 12).
Rovnako tak ovplyvní aj výpočet nezdaniteľnej časti na manžela/ku, s ktorou budeme kalkulovať v ročnom zúčtovaní za rok 2026.
Pre rok 2026 sa posúva na sumu 4 186,18 € mesačne a 50 234,18 € ročne.
Do tejto hranice (vrátane) sa uplatní 19 % sadzba dane a z príjmu presahujúceho danú hranicu sa uplatní 25 % sadzba dane.
Od 1. 1. 2026 bude predstavovať sumu:
Počíta sa práve zo životného minima a bude od 1. 1. 2026 predstavovať sumu:
Spolu teda zamestnanec a zamestnávateľ musia odviesť minimálny mesačný preddavok vo výške 42,61 €.
Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.
Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.
Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.
Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.
Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?
• Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
• Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.
My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.
Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:
• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.
Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.
Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.
1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.
Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.