Zaměstnávání cizinců v ČR se řídí jasně stanovenými pravidly. Každý zaměstnavatel musí vědět, do jaké skupiny cizinec patří, jaké povinnosti je nutné splnit a jaké sankce hrozí za jejich porušení. Následující přehled shrnuje nejdůležitější informace včetně možných pokut.
Bez zvláštního pracovního povolení mohou být v ČR zaměstnáni:
U těchto osob je nutné nahlásit jejich nástup, ukončení a případné změny v zaměstnání na Úřadu práce ČR a vést o nich evidenci.
Cizinci, kteří nespadají do výše uvedených skupin, musí před nástupem do zaměstnání získat jedno z následujících pracovních oprávnění:
Typ oprávnění | Vydává | Popis |
Povolení k zaměstnání | Úřad práce ČR | Vydává se na základě žádosti zaměstnavatele a zaměstnance. Platí po dobu určitou (většinou délka trvání pracovní smlouvy). |
Zaměstnanecká karta | Ministerstvo vnitra ČR | Slouží jako povolení k pobytu i k práci. Platí po dobu trvání pracovní smlouvy (max. 2 roky). Váže se ke konkrétnímu pracovnímu místu a při změně zaměstnání musí zaměstnanec podat novou žádost. |
Modrá karta | Ministerstvo vnitra ČR | Určena pro vysoce kvalifikované pracovníky s vyšším odborným nebo vysokoškolským vzděláním a nadprůměrnou mzdou. |
Karta vnitropodnikově převedeného zaměstnance | Ministerstvo vnitra ČR | Pro manažery, specialisty nebo stážisty převáděné v rámci mezinárodních firem. |
Za nelegální práci se považuje:
Za povolení nelegální práce cizinců hrozí zaměstnavatelům přísné sankce:
Pokuty se udělují například za:
Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.
Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.
Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.
Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.
Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?
• Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
• Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.
My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.
Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:
• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.
Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.
Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.
1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.
Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.