Domů Digitalizace účetnictví: přechod od fikce k realitě

Digitalizace účetnictví: přechod od fikce k realitě

„Oni se o nás starají dobře, ale aktuálně nás zdržují…“

Jednání s novým potenciálním klientem. Úspěšná technologická firma z Prahy. Obrat v desítkách milionů korun. Pobočka v zahraničí.

Sympatický jednatel nám popisuje, jak aktuálně zpracovávají účetní doklady a mzdy. Jak přistupují ke klíčovým dokumentům a reportům, jako jsou přehledy pohledávek a závazků nebo výsledovka, resp. P&L report. Jak vše procesně běží a že mu trošku vadí, že nad tím nemá kontrolu a čeká do 20. dne v dalším měsíci na finální čísla…

S takovou situací se potkáváme pravidelně. Účetnictví i mzdy jim zpracovává dodavatel, se kterým jsou spokojení. Přesto sedí v naší kanceláři. Cítí, že je něco špatně. S tím, jak firma roste, přerůstá manuální účetní procesy a věčnou e-mailovou komunikaci o drobnostech, ale i důležitých operativních věcech.

A je u nás správně, protože takto se už outsourcing účetnictví nedělá.

Nebrzděte své podnikání. Online účetnictví máte na dosah

V roce 2024 bude digitalizace jedním z nejčastějších témat manažerů ve firmách všech velikostí. Dnes mohou automatizovat rutinní účetní operace, řešit personální agendu na dálku a zbavit se zdlouhavé komunikace ohledně doplňování dat na fakturách nebo v HR dokumentech.

Stačí jen najít partnera, který digitalizaci umí, a především udělat první zásadní krok – začít to řešit. Staňte se našim klientem a provedeme vás cestou k digitálnímu účetnictví.

Jak funguje digitalizované účetnictví v praxi?

Digitalizací se ohání kdekdo a možná si pod tímto slovem těžko něco představíte. Proto budu konkrétní a ukážu vám, jak u našich klientů typicky probíhá nejběžnější operace: zpracování přijatých faktur.

  1. Vaši dodavatelé zasílají faktury na sběrné e-maily, kde automaticky dochází k navedení do našeho cloudového systému eDocument.
  2. Zde integrovaná řešení (Wflow / Digitoo / Rossum) a pokročilá umělé inteligence identifikují a vytěží obsah potřebný pro zpracování (tzv. vytěžení faktury).
  3. Oprávněný uživatel přímo v aplikaci doplní metadata a následně faktury schválí. Hned poté automaticky putují do účetního systému eAccounting (ABRA Flexi / Microsoft Business Central).
  4. Faktury máte k dispozici v online archivu aplikace eDocument nehledě na zařízení a čas. Samozřejmě s maximálním zabezpečením a jen pro členy týmu s patřičnými právy – přesně tak, jak si to nastavíte.

Celé flow proběhne rychleji, než jste vy přečetli tento odstavec. Jediné, co ho brzdí, je lidské schválení faktury. A všichni, kdo si chtějí na fakturu sáhnout, napsat na ni poznámku, zanést do šanonu a zařadit do skříně. 🙂

Převeďte firemní účetnictví do 21. století

Cyklus došlých faktur je jen malý střípek digitalizace firmy. Zajímá vás více? Sledujte nás na LinkedIn nebo si projděte další články v této rubrice. A úplně nejlépe – obraťte se na nás a zastavte se na kafíčko.

Ukážeme vám, jak digitalizovaná firma funguje, popovídáme si o vašich potřebách a najdeme pro vás řešení. Protože digitalizace je tady. Zbývá už jen udělat ten zásadní krok: začít!

Ekonomika firmy na jednom místě a digitálně

Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.

Účetnictví a reporting

Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i samotným vedením účetnictvím, nebo doplníme vaši interní účtárnu.

Zjistit více

Mzdy a personalistika

Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.

Zjistit více

Poradenství a daně

Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.

Zjistit více
Prozkoumat možnosti digitalizace

Rozhodněte se pro změnu. My najdeme řešení

Propojujeme externí a interní účetnictví

Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?

Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.

My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.

Digitalizujeme korporáty i start-upy

Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:

• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.

Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.

Rozjedeme to rychleji, než byste čekali!

Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.

1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.

Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.