Domů Cestovní náhrady od 1.1.2023 (SK)

Cestovní náhrady od 1.1.2023 (SK)

02. 01. 2023

Pro rok 2023 platí sazby cestovních náhrad uvedenév Opatření č.432/2022 Z. z. z 01.01.2023 (odkaz zde)

Sumy stravného při tuzemské pracovní cestě pro jednotlivá časová pásma v roce 2023

  • pro pásmo 5-12 hodin je stanovena suma stravného ve výši 6,80 EUR
  • pro pásmo 12-18 hodin je stanoveno stravné ve výši 10,10 EUR
  • pro pracovní cestu trvající nad 18 hodin je stanovena výše stravného na 15,30EUR

Krácení stravného při tuzemské pracovní cestě:

  • snídaně – stravné se zaměstnanci krátí o 25%
  • oběd – stravné se zaměstnanci krátí o 40%
  • večeře – stravné se zaměstnanci krátí o 35%

Stravné při zahraniční pracovní cestě v roce 2023:

Výše základní sazby stravného na zahraniční pracovní cestě je uvedená v Opatření Ministerstva financí Slovenské republiky č. 401/2012 Z.z.

Zaměstnanci při zahraniční pracovní cestě patří stravné dle trvání cesty v následující výši:

  • do 6 hodin včetně patří zaměstnanci 25 % ze základní sazby stravného
  • za 6 až 12 hodin patří zaměstnanci 50 % ze základní sazby stravného
  • nad 12 hodin patří zaměstnanci 100 % základní sazby stravného

Pokud bylo zaměstnanci poskytnuto bezplatné jídlo, tak je stravné kráceno ve stejných procentech jako při tuzemské pracovní cestě s rozdílem, že se použije sazba stravného pro danou krajinu.

Všechny platné zákony a opatření týkající se cestovních náhrad se nacházejí na internetových stránkách Ministerstva práce, sociálních věcí a rodiny Slovenské republiky na odkazu zde.

Ekonomika firmy na jednom místě a digitálně

Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.

Účetnictví a reporting

Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i samotným vedením účetnictvím, nebo doplníme vaši interní účtárnu.

Zjistit více

Mzdy a personalistika

Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.

Zjistit více

Poradenství a daně

Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.

Zjistit více
Prozkoumat možnosti digitalizace

Rozhodněte se pro změnu. My najdeme řešení

Propojujeme externí a interní účetnictví

Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?

Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.

My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.

Digitalizujeme korporáty i start-upy

Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:

• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.

Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.

Rozjedeme to rychleji, než byste čekali!

Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.

1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.

Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.