Domů Cestovní náhrady od 1. 1. 2017

Cestovní náhrady od 1. 1. 2017

22. 12. 2016

Ministerstvo práce a sociálních věcí upravuje k 1. 1. 2017 novou vyhláškou sazby cestovních náhrad při pracovních cestách. Změny se týkají jak sazeb stravného, tak náhrad za používání silničních motorových vozidel.

Stravné v tuzemsku
V podnikatelské sféře náleží nově zaměstnanci stravné za každý kalendářní den pracovní cesty podle § 163 odst. 1 zákoníku práce nejméně ve výši:

  • 72 Kč, trvá-li pracovní cesta 5 až 12 hodin,
  • 109 Kč, trvá-li pracovní cesta déle než 12 hodin, nejdéle však 18 hodin,
  • 171 Kč, trvá-li pracovní cesta déle než 18 hodin.

Pro státní sféru je stravné za každý kalendářní den pracovní cesty stanoveno podle § 176 odst. 1 zákoníku práce ve výši:

  • 72 Kč až 86 Kč, trvá-li pracovní cesta 5 až 12 hodin,
  • 109 Kč až 132 Kč, trvá-li pracovní cesta déle než 12 hodin, nejdéle však 18 hodin,
  • 171 Kč až 205 Kč, trvá-li pracovní cesta déle než 18 hodin.

Stravné v zahraničí

Za každý kalendářní den pracovní cesty poskytne zaměstnavatel zaměstnanci stravné ve výši:

  • plné sazby, trvá-li pracovní cesta déle než 18 hodin
  • 2/3 základní sazby, trvá-li pracovní cesta 12 – 18 hodin
  • 1/3 výši, trvá-li pracovní cesta 12 hodin a méně, minimálně však jednu hodinu anebo více než 5 hodin v případě, že zaměstnanci vznikne za cestu na území ČR nárok na tuzemské stravné.

Sazby zahraničního stravného jsou stanoveny pro jednotlivé země ve Vyhlášce č. 366/2016 Sb. – o stanovení výše základních sazeb zahraničního stravného pro rok 2017, ze dne 11. listopadu 2016: http://www.mfcr.cz/cs/legislativa/legislativni-dokumenty/2016/vyhlaska-c-366-2016-sb-26633

Sazba základní náhrady za používání vozidel v roce 2017

Pro rok 2017 činí sazby základní náhrady za 1 km jízdy:
a) 1,10 Kč u jednostopých vozidel a tříkolek,
b) 3,90 Kč u osobních silničních motorových vozidel.

Průměrná cena za 1 litr pohonné hmoty podle § 158 odst. 3 věty třetí zákoníku práce byla, na rozdíl od sazeb stravného, snížena. Pro rok 2017 byly průměrné ceny za pohonných hmot stanoveny ve výši:

Veronika Kahounová
Accounting Consultant Assistant

Ekonomika firmy na jednom místě a digitálně

Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.

Účetnictví a reporting

Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i samotným vedením účetnictvím, nebo doplníme vaši interní účtárnu.

Zjistit více

Mzdy a personalistika

Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.

Zjistit více

Poradenství a daně

Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.

Zjistit více
Prozkoumat možnosti digitalizace

Rozhodněte se pro změnu. My najdeme řešení

Propojujeme externí a interní účetnictví

Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?

Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.

My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.

Digitalizujeme korporáty i start-upy

Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:

• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.

Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.

Rozjedeme to rychleji, než byste čekali!

Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.

1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.

Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.