Domů Zvýšenie minimálnej mzdy na Slovensku od 1. 1. 2026

Zvýšenie minimálnej mzdy na Slovensku od 1. 1. 2026

13. 11. 2025
Zvýšenie minimálnej mzdy od 1. 1. 2026

Od januára 2026 sa opäť mení výška minimálnej mzdy. Keďže sa sociálni partneri ani tentoraz nedohodli, uplatní sa automatické pravidlo podľa § 8 zákona č. 663/2007 Z. z. o minimálnej mzde, teda 60 % z priemernej mesačnej nominálnej mzdy za predchádzajúci rok. Z priemernej mzdy 1 524 € tak po zaokrúhlení vychádza minimálna mzda 915 € mesačne.

Oproti roku 2025 ide o nárast o 99 € oproti aktuálnej sume 816 €. V prepočte na jednu pracovnú hodinu to znamená 5,259 € za hodinu.

Minimálna mzda predstavuje najnižšiu možnú sumu, ktorú možno zamestnancovi zaplatiť za jeho prácu – teda dolnú hranicu, pod ktorú zamestnávateľ nemôže ísť.

Stupne náročnosti práce a minimálna mzda 2026

Minimálna mzda sa odlišuje podľa stupňa náročnosti práce. Nasledujúca tabuľka ukazuje nové sadzby platné od 1. 1. 2026:

Stupeň náročnosti práce Mesační minimálna mzda Hodinová min. mzda pri 40 hod./týždeňHodinová min. mzda pri 38,75 hod./týždeňHodinová min. mzda pri 37,5 hod./týždeň
1915 €5,2595,4295,610
21 031 €5,9256,1166,320
31 147 €6,5926,8057,031
41 263 €7,2597,4937,743
51 379 €7,9258,1818,453
61 495 €8,5928,8699,165

Ako sa zmena dotkne príplatkov?

Zvýšenie minimálnej mzdy sa automaticky premietne aj do príplatkov za prácu mimo bežného pracovného času. Od 1. januára 2026 budú platiť tieto sadzby:

Druh príplatkuSadzba od 1. 1. 2026
Sviatok (zamestnanec)100 % priemerného hodinového zárobku
Sviatok (dohodár)najmenej 100 % minimálnej mzdy, t. j. 5,259 €
Nadčas25 % priemerného hodinového zárobku (35 % rizikové práce)
Sobotanajmenej 50 % minimálnej mzdy, t. j. 2,6295 €
Nedeľanajmenej 100 % minimálnej mzdy, t. j. 5,259 €
Nočná prácanajmenej 40 % minimálnej mzdy, t. j. 2,1036 €
Pracovná pohotovosť mimo pracoviskanajmenej 20 % minimálnej mzdy, t. j. 1,0518 €
Stáženy výkon prácenajmenej 20 % minimálnej mzdy, t. j. 1,0518 €

Pre všetky príplatky platí, že ide o minimálne nároky zamestnancov, bez ohľadu na ich ustanovený týždenný pracovný čas.

Pripravte firmu na nové sadzby

Zamestnávatelia by mali už v predstihu:

  • aktualizovať mzdové systémy a interné smernice,
  • upraviť nastavenie dochádzkových systémov,
  • informovať zamestnancov o nových sadzbách.

Ak potrebujete pomoc so správnym nastavením miezd a príplatkov, môžete sa spoľahnúť na mzdový tím E-Consulting. Postaráme sa o kompletné spracovanie miezd a ich digitalizáciu v súlade s aktuálnou legislatívou.

Ekonomika firmy na jednom místě a digitálně

Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.

Účetnictví a reporting

Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i vedením účetnictví, nebo doplníme vaši interní účtárnu.

Zjistit více

Mzdy a personalistika

Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.

Zjistit více

Poradenství a daně

Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.

Zjistit více
Prozkoumat možnosti digitalizace

Rozhodněte se pro změnu. My najdeme řešení

Propojujeme externí a interní účetnictví

Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?

Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.

My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.

Digitalizujeme korporáty i start-upy

Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:

• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.

Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.

Rozjedeme to rychleji, než byste čekali!

Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.

1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.

Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.