Domů Liberační balíček III nabývá účinnosti 1.7.2020 – COVID – 19

Liberační balíček III nabývá účinnosti 1.7.2020 – COVID – 19

25. 06. 2020

Dnem 01. 07. 2020 nabývá účinnosti zákon č. 299/2020 Sb., následkem kterého nastávají změny v daňových zákonech v souvislosti s výskytem koronaviru.

Níže jsme pro Vás sepsali novinky, které sebou protikrizový balíček přináší.

Možnost uplatnění daňové ztráty zpětně za předcházející období

Nabízí se poplatníkům možnost uplatnění daňové ztráty jako položky odčitatelné od základnu daně na dvě předcházející zdaňovací období. Výše daňové ztráty je omezená částkou 30 000 000,- Kč (v souhrnu za obě předcházející období). I u zpětného uplatnění ztráty musí být splněná podmínka zachování stejné činnosti poplatníka.

Možnost uplatnění „očekávané“ daňové ztráty zpětně za první bezprostředně předcházející období

Nabízí možnost uplatnění očekávané daňové ztráty v prvním zdaňovacím období, které skončilo ode dne 30. června 2020. Výše daňové ztráty je omezená částkou 30 000 000 Kč. Může se uplatnit pouze za bezprostředně předcházející období.

Rozšíření uplatnění 10 % sazby DPH

Příloha č. 2a k zákonu č. 235/2004 Sb. se od 1.7.2020 rozšiřuje o vybrané služby. Do této skupiny budou nově zařazeny:

– ubytovací služby,

– vstupné na sportovní a kulturní akce (utkání, divadla, kina),

– využívaní sportovních zařízení,

– osobní doprava lyžařskými vleky.

Snížení sazeb pro silniční daň

Předmětem této změny je snížení sazeb daně stanovených v § 6 odst. 2 zákona o dani silniční. Sazby se snižují o 25 % a uplatní se u všech vozidel vymezených v § 5 písm. b) a c) zákona o dani silniční, tj. u všech vozidel kromě osobních automobilů. Snížené sazby jsou platné pro celé zdaňovací období roku 2020 i pro následující období.

Osvobození od daně z nemovitých věcí v případě mimořádných událostí

Jedná se o novelizaci zákonu č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitých věcí, ve znění pozdějších předpisů, která umožňuje obci osvobodit nemovité věci z důvodu mimořádní události (povodně, vichřice, pandemie, opatření vyvolané podle krizového zákona nebo havárie). Osvobozené nemovité věci musí obec vymezit v obecně závazné vyhlášce, ta musí být vydaná tak, aby nabyla účinnosti od 31. března roku následujícího po zdaňovacím období, v němž k mimořádné události došlo. Poplatník, jehož nemovité věci obec osvobodí, musí svůj nárok na osvobození uplatnit v daňovém nebo dodatečném daňovém přiznání.

Barbora Hrivíková
Accounting Consultant Assistant

Více informací na stránkách finanční správy:

https://www.financnisprava.cz/cs/dane/novinky/2020/Informace_k_protikrizovemu_balicku_MF-10779

Ekonomika firmy na jednom místě a digitálně

Získejte více času na rozvoj svého podnikání a předběhněte konkurenci.

Účetnictví a reporting

Vyměňte šanony za propojený online účetní ekosystém včetně reportů na míru. Pomůžeme s implementací i samotným vedením účetnictvím, nebo doplníme vaši interní účtárnu.

Zjistit více

Mzdy a personalistika

Digitalizujte mzdové účetnictví, docházky i tvorbu a podpisy pracovních smluv. Zpracování mezd pak nechte na nás – nebo budeme spolupracovat s vaším interním payroll týmem.

Zjistit více

Poradenství a daně

Neztrácejte čas googlováním! Zeptejte se našich odborníků nejen na účetnictví a daně. Poradíme také, jak se zbavit papírování, zefektivnit procesy nebo vyměnit ERP. Jsme tu pro vás.

Zjistit více
Prozkoumat možnosti digitalizace

Rozhodněte se pro změnu. My najdeme řešení

Propojujeme externí a interní účetnictví

Zkombinujte výhody interní účtárny a outsourcingu. Získáte nonstop přehled a nižší náklady. Jak to funguje?

Účetnictví: Sdílíte doklady online. Aplikace automaticky vytěží obsah a zaúčtuje je. Faktury schvalujete elektronicky včetně doplnění metadat (zakázky/střediska/činnosti).
Mzdy a HR: Personální agendu od nástupů po docházky spravujete v online portálu. Informace automaticky putují do nástroje pro zpracování mezd.

My se postaráme o správnost účtování, reporting a spolehlivé fungování vašeho digitálního ekosystému.

Digitalizujeme korporáty i start-upy

Administrativa není jen nuda, ale taky černá díra na peníze. Své o tom ví velcí i malí. Díky digitalizaci a aplikacím v cloudu:

• významně snížíte náklady na zpracování mezd a účetnictví;
• zjednodušíte a vyjasníte interní procesy;
• máte více času na práci, která vás baví.

Technologie vás při růstu nenechají ve štychu – na dvojnásobný počet faktur nebo mezd nepotřebujete dvakrát tolik účetních.

Rozjedeme to rychleji, než byste čekali!

Digitalizace začíná výběrem a nastavením chytrých nástrojů, které vám ušetří čas i peníze.

1. Na úvodní schůzce probereme vše důležité.
2. Propojíte nás s kompetentní osobou z vaší firmy.
3. Implementace proběhne během 14 dnů až 1 měsíce.

Pokud stojí za to nejdřív upravit některé interní procesy, na rovinu vám to řekneme. Nenecháme vás vyhodit peníze oknem.